Friday, February 17, 2012

..

Bu pazar bir kanalda aşağıdaki şiirlere rastgeldim..Ortaokul-Lise yıllarımı andım. O zaman da sevmezdim şiiri ama Orhan Veli'nin, Oktay Rıfat'ın, M.C.Anday'ın yeri ayrıydı gönlümde. Sabahattin Ali ise üniversitedeyken taht kurmuştu kalbime ruhuma dokunan kalemiyle.
RUHUMUN DALGALARI - Sabahattin ALİ
Ruhumun dalgaları, koşup kabarmayınız
Her damlanız tutuşan göğsüme birer bıçak.
Kalbim bir kayadır ki, neredeyse yıkılacak,
Hayalden köpüklerle kalbimi sarmayınız.
        Dümdüz olsam diyorum, ve kumlu bir sahili
Yalayan sular gibi siz de yavaşlasanız.
Bilmediğim yeni bir masala başlasanız,
Çekilse kulağımdan hatıraların dili.
Ey eski gunler artık bana yaklaşmayınız,
Ey hayaller, vurmayın kalbimin sert taşina.
Bütün bir hayat bile değmez bir göz yaşına,
Ruhumun dalgaları, köpürüp taşmayınız.

YAŞAMAK - Orhan Veli
Biliyorum, kolay değil yaşamak,
Gönül verip türkü söylemek yar üstüne;
Yıldız ışığında dolaşıp geceleri,
Gündüzleri gün ışığında ısınmak;
Şöyle bir fırsat bulup yarım gün,
Yan gelebilmek Çamlıca tepesine...
-Bin türlü mavi akar Boğaz'dan-
Her şeyi unutabilmek maviler içinde.
                        

No comments: