Monday, June 30, 2014

Barcelona-2/4

Herkese iyi haftalarrr..Barcelona'da gezilmesi gereken yerleri sayıyorduk. Ama sayılar sizi yanıltmasın illa 1. sonra 2.gidilecek sıralaması değil bu, yerleri aklıma gelme sırasına göre yazdım:) Devam edelim:

4-) La Ramblas, 1.2 kilometre uzunluğunda, güneyde yat limanının (Port Vell), kuzeyinde Plaça Catalunya-yani Katalunya meydanı’na doğru uzayan bizde ki İstiklal Caddesi'nin koccaman hali. Bu meydan Gotik bölgenin de merkezi. Barcelona'nın en etkilendiğim yerlerinden biri de aslında başta bu bulvar olmak üzeren benzeri bulvar ve meydanlardı. Bence bulvar ve meydanlar ülkelerin demokratik ve özgürlük düzeylerine birebir paralel! La Ramblas'da bir çok irili ufaklı hediyelik eşya dükkanları, çiçek satıcıları, restaurantlar, kafeler, gece kulüpleri bu cadde üzerinde. Ama hediyelik eşyalarınızı sabredip buradan değil Gotik Mahalle'den almanızı öneririm. Daha çok çeşidi pazarlıkla daha ucuza alacağınız bir yer;) Bu arada MontJuic'de hediyelik için ucuzdu. Zaten altın kural her yerde olduğu gibi burada da geçerli-ne kadar merkezi o kadar pahalı:P 
Tabi ki konumlanmamız HardRock Cafe'nin çaprazı;)
Hard rock'a giderim de halacığıma birşey almaz mıyım?
5-) Sanırım La Rambla'nın sol tarafına doğru yürüdüğünüz de ulaşıyordunuz Barri Gotic, Gotik Mahallesine..sokaklarında yürürken bulunduğunuz yılı karıştıracağınız muhteşem yer! Barcelona'daki Poble Espanyol'dan sonra en çok sevdiğim yer!  sokakların her yanında müzik ve pandomim performançılarını görebilirsiniz. İstanbul'un Asmalı Mescid'i aklıma gelmişti kafe ve restoranları görünce ama tabii ki kıyaslanamaz, muhteşem gotik/Roma mimarisinden dolayı! Yoksa İstanbul'umuz can'dır;)
Bütün binalar böyle-süslü ve detaylı 
Eski bir mahalle daha 
Arkada görülen tırtıklı kubbeli katedrali Köln'deki Dom Katedrali'ne benzettim ama hikayesini bilmiyorum malesef . Biz de İspanyanın Zara'sı olan Desiqual reklamlı motorların önüne konçlandık hemmen
Burası da bir müzeydi-içinde eski medeniyetlerle ilgili 
şeyler vardı ama hatırlayamadım adını:( 
Bu adam bir harika! Çöpü sanata çeviriyor resmen! 
Bu fırından tabi ki birşey almadan geçmedik:) 
Gotik tarzı harika evler ve sokaklar-ki fotolar kötü-o yüzden 
ne demek istediğimi çok ifade edemiyor:(

6-) Diğer ismi aklımda kalan meydan ve bulvarlar: Plaça Catalunya (mağazaların olduğu yer:)), Plaça del Pi, Plaça d'Espanya(burası MontJuic'de), Plaça del Rei, Plaça Reial (tabiiki üzerinden bir sene geçen şeyi hatırlamıyorum, telefonumdaki notlarıma baktım:))
etek ve tshirt:Adax

7-) Arc de Triomf: Başta Paris, Budapeşte ve St.Petersburg'da gördüğüm taklara benzeyen ön yüzünde “Barcelona welcomes the nations” yazısı olan tak. İstanbul Üniversitesindekiyle aynı ve hiç mi hiç ilgimi çekmeyen mimari yapı:P 

8-) Casa Mila (La Pedrara), Sagrada Familia Kilisesi’nden sonra Gaudi’nin Barselona’daki en ünlü ikinci binasını unutuyordum az kaldı! Fotosonu görünce aklıma geldi. Gaudi dehasını her milimetrekaresinde net olarak gösteren, en çok bacasının ilgimi çektiği muhteşem yapıdır kendisi! 
Bacalar altta-foto bana ait değil, vakit darlığından biz 
sadece binaya dıştan baktık geçtik malesef
Buradan diğer post'a geçiyoruz..

Sunday, June 29, 2014

Barcelona-1/4

Efendim İspanya-Fransa-İtalya sahilleri gezimizin ilk durağı Barcelona'yla ilgili ilk yazı-hem yazacak hem de paylaşılacak çok foto olunca parçaladım yazıyı. Hadi bakalım iyi gezmeceler;) 
Barcelona'ya ilk gidişim ve giden herkes "gittiğim en muhteşem yer" "inanılmaz güzel" "rüya gibi" diyip beklentimi iyicene yükseltmesinden midir bilinmez ben de hiç  WOOOWW etkisi yaratmayan denize kıyısı olan bir Avrupa şehri ile karşılaştım. Hatta-"aa burası Antalya'nın Avrupa versiyonu" deyip, kızlardan "abarttttma!" cevabını da jet hızıyla aldığımı belirteyim:) ama gerçekten öyle..evet Gaudi muhteşem bir insan, Allah için şehir de güzel ama bana çok uymadı..Zaten bence ben mimariden daha çok farklı yerler, insanlar, kültürler görmek istiyorum sanırım. İhtişamlı bir saray yerine deniz kenarında, dağın yamacına kurulmuş renkli renkli gecekondumsu yapılar beni daha çok mutlu ediyor..O yüzden de bu yazın hedefinde Amalfi ve Cinque Terre var-hehehe:)
Hadi başlayalım. Efendim Barcelona'ya geldiniz, 3 gününüz var ama gezilecek 333 tane yer var! ne yapacaksınız? Neler yapmalısınız?

1-) Marina gezilmesi gereken yerlerin başında geliyor-sonra sahil, biz gittiğimizde gayet Temmuz sıcakları vardı ve insan ister istemez bir denize girme ihtiyacı duyuyor:) Akşam yemeğinden önce gelip yemeği de burada alıp MArina sayfasını kapatabilrsiniz. Barcelona'da gece hayatıyla beraber burasıyla da ilgili detaya gireceğimden, şimdilik geçiyoruz

2-) Sahilden uzaklaştık. Barcelona deyince akla ilk gelen Sagrada Familia! Bitmeyen Kilise..2026'da bitirilmesi planlanıyormuş ama bence yetiştiremezler:P Neyse devam edeyim. Kilisenin üzerinde inşaat iskeleleri olduğundan güzel foto çekmek çok zordu-mutsuz oldum:( Zaten binanın içi dışı insan seliydi, kıpırdamak bile mümkün olmuyor bırakın güzel fotoğraf çekmeyi-bir iki yere istediğin gibi bakabiliyorsan ciddi şans. Bu arada kilisenin içine giriyorsanız ödemenizi yapıp, çan kulesine de çıkıp şehri bir de buradan görün derim. Koyu bir Katolik olan Gaudi burada gömülü. 
3-) Sonraki durağınız Park Guell olmalı. Şirinlerdeki kurabiye evler, renkli yollar ve heykellerden oluşan, Gaudi diye google'da search yaptığınızda gördüğünüz renkli renkli mozaikden olan kertenkelenin de bulunduğu masalımsı Park. Buraya da sabah gelmekte fayda var-inanılmaz kalabalık! Burada Gaudi'ye aşık oluyorum! Yok binaların güzelliğinden ya da mimari dehasından değil-perspektive olan kıllığından! Nasıl mı? Şimdi sıra sıra elektrik direkleri düşünün. Uzağa baktıkça sonlardakini eğimli ve daha kısa görürsünüz değil mi? İşte bunun nedeni perspektivdir ve ben gıcık olurum-fotoğraf çekerken de bunun olmamasına özellikle dikkat ederim. Sevgili Gaudi'de kıl olacak ki, Park Güell başta olmak üzere perspektive aykırı birçok eseri var:) O yüzden kendisi "standart" değil zaten. Alakasız ama söylemeden geçemeyeceğim:adam da öyle bir vizyon var ki taa o zaman yaptığı binaların altına kapalı otopark yapmayı bile akıl etmiş-siz düşünün gerisini işte..
Bu fotoyu çift tıkla büyütmeniz ve bakmanız tavsiye edilir;)
Ne-Nerede?
huhu ben buradayım. 
klasik turist pozu:P 
Hansel'le Gratell'in Kurabiye Evleri:)  
eve zoom ve aşağıda Bahar Adam. Kulağına dileğini söylüyorsun ve oluyor..çok heyecanlı değil mi;)
ve kendi dilinde söyleyebilirsin-Bahar Adam'ın anlamasına gerek yok:D  
tee:Mango-etek:BSB-babet:TBurrch-çanta:9West
tavan detay 
Çölün ortasındaki vahayı andırmıyor mu sizce de? 
Sergileme yöntemine bayıldım! Zabıta gelirse de kolay kaçar:) 
hediyelik eşyacıdan da bir bukle ekleyelim-o kadar çekmişim:) 
Sıcakdan pert olmadan önce mutlu anlarımız :P

Hadi bakalım şimdi ikinci yazıya..devamı orada zira..

Saturday, June 28, 2014

Tatil için çalışıyoruz!

Biz ailecek eğlenceliyiz ama sıkıntı kesin benden kaynaklanıyor:) Tatil lokasyonunu seçme görevini eşim bana verdi. Mart'tan beri araştırıyorum. İlk önce Çin diye başlayıp, oradan deniz-kum-güneş Koh Samui mi yapsak, yoksa egzotik Bali'ye mi gitsek, Amsterdam'da bisikletle özgür özgür mü takılsak, yoksa hayalimdeki lokasyon olan Fas'ın Mavişehir Şefşaven (Chefchaouen)'e mi gitsek, ok yok en iyisi biz Paris'e İris'in yanına gidelim derken bir baktık biletlerimizi almışız! Nereye mi gidiyoruz? İtalya sahillerine:) ama aralara 3 büyükleri de eklicez : Roma, Venedik, Floransa..tabi asıl hedef Amalfi veeee Cinque Terre:) İnşallah bir aksilik olmaz da hayırlısıyla gider geliriz..
Bu arada hala geçen Haziran'da gittiğimiz Barcelona-Andorra-Marsilya-Nice-Cannes-MonacoTorino gezimizi yazmamışım:( dur ben onu yazmaya başlayayım:)

Thursday, June 26, 2014

bundan istiyorum!

Bayıldım bu masaya, hem sade, hem modern, hem de şık!

Tuesday, June 24, 2014

ona göre


Monday, June 23, 2014

Shoecolic!

Bu aralar para harcamıyorum diye seviniyordum-ama birden arka arkaya bir sürü ayakkabı alarak sevinme işini sona erdirdim:P Yine son zamanlarda fosforik şeyler giyme durumu vardı. Sezon başı Elle'den bir Valentino benzeri bişi almıştım ama koşmak için çok uygun olmadı:( Aslında istediğimin bu olmadığını geç anlamış oldum. 
Sonra Asics ve Mizuno'da bir iki birşey beğendim ama 400TL olduğunu duyunca elim yanmış gibi ayakkabıları yerlerine bıraktım! Sadece fosforlu diye bir ayakkabıyı almak işime gelmedi-evde bekleyen güzel, running amaçlı alınmış Nike ve Adidas'ları düşününce:( Ama fosforlu bişi alasım geçmedi-taa ki Intersport'a gidene kadar:)
Bu ProTouch'ları gördük beğendik. Fiyatının 75 TL olması beğenimizi arttırdı. Gayet de uygun yürüyüşe hatta abartmamak kaydıyla koşu içinde güzel. Önümüzdeki iki yıl içinde hiç spor ayakkabı yatırımı yapmmaya söz vererek ikisini de alıp evin yolunu tuttuk:)
Kendime alırken aşağıdaki şirin şeyi de Egoş'a almadan dönemedik ;) 
Bunlar da geçen haftanın ganimetleri:)
Bir tane mavi babet istemiştim ama tona karar verilemeyince baya bişi alınmış. Allah Razı olsun alandan da kullanandan da:) Sağ üst köşedeki sade olanı süslücem incik boncukla;)


Sunday, June 22, 2014

Bebek Şenliği

En son post'ta "Bebek Şenliği' demiş ve kalmışım:) Geçen hafta 4 günde 5 şehir yapıp, Cuma günü de sabahtan İzmit, öğleden sonra Levent yapınca, Cuma akşamını erkenden uyuyarak değerlendirdim:) Dün de ev temizliğidir, mail temizliğidir derken ancak yazabiliyorum:)
Bebek Şenliği'ne her sene gitmek için niyet ediyoruz ama o korkunç trafiğe girmemk için vazgeçiyordum ama bu kez motorla gidecek olmamız fikrimi değiştirdi:) Evet tehlkeli felan ama İstanbul trafiğine takılmamak ve aslında heryere olması gereken sürede gidebilmek gerçekten büyük lüks!
İlk durağımız Gaios'du..tabiri caizse bir nevi "Saç Güzelleştirme Merkezi":) Çok güzel saç bantları vardı. Kafamda sadece kulak bölgesindeki küpeye tahammülü olan ben, saçlarımın yine özgür kalmasını istedim ve birşey almadan bu reyondan geçmeyi başardım:)
üstteki standı geçtim ama sonraki standdaki bu lame sneakersa hayır diyemedim. Vee hemen ayağımdaki babetlerimle vedalaştım. Görmemişin sneakersı olmuş eskleri de hemen çıakrıp, yenileriyle foto çektirdim:P Bir de daha bu hafta başında Amerika'dan 6 çift yeni sneakers gelmişti!! Yani ne diyeyim gözüm doysun:(
Bu çantalar harikaydı! İstediğim model olsa atlamayacaktım ama kısmet değilmiş:(
tamamen el yapımı, suluboya takı ve aksesuarlar-hepsi harikaydı harika!!
fosforlu herşeye hastaız-farketmez detayı;)
ya şu elbiselerin tatlılığına bakar mısnız? Minik kızlara Minnie elbiseler..
tam biz geçerken çalan şarkı : senden başka senden başka sevemem ben hiç kimseyi :))
kokoş köpüş ve kediş aksesuarları da görülmeye değerdi;)
Trafiksiz ve rengarenk bir Pazar'ı daha bitirip, evimize dönme vakti;)
İyi haftalar şimdiden..