Monday, January 31, 2011

manava uğrama zamanı / its time to collect all wooden boxes

Efendim son günlerde daha bol meyve/sebze tükettiğinizi, dolayısıyla da mahallenizdeki manavla/rla şimdiye kadar çoktan ahbap olduğunuzu varsayarak bu post'u yayınlıyorum. Hep kendimiz için mi birşeyler yapacağız, biraz da evimiz için enteresan ve şirin birşeyler yapalım. Şimdi "manavla konumuzun ne alakası var" sorusunu soruyor olmanız muhtemel. Acele etmeyin, açıklıyorum : İlk manav ziyaretinizde manavdaki boş kasalar istenir. Manav vermeye yanaşmazsa kasa içindeki mandalin ya da portakallarla satın alınır. Ama bir kasa yetmiyor. Bu operasyon evde 10 kasa olana kadar değişik meyve veya sebzeler kasa kasa alınmaya devam edilerek nihayete erdirilir. Kasa biriktirme de hedefe ulaşılınca zımpara yardımıyla kasalar temizlenerek "çiççek" gibi yapılır. "Yaa napıoruz biz?" demeyin. Yooo..delirmedim de..sadece yazlığımıza ya da evimizin veranda duvarına dekoratif raf yapıyoruz:)
Ne? Nasıl mı? Aşağıdaki foto.ya baktığınızda ne demek istediğimi "şıpıdadak" anlayacaksınız;)
Şahsen ben bahçeye annem yazın süs kabaklarını dekoratif bir şekilde kurutabilsin diye bunu yapmayı düşünüyorum.

No comments: