Tuesday, March 11, 2014

kokulu haller

Genelde insanlar bir ya da iki parfüm seçer ve onu kullanır. Ama ben de ise işler biraz daha karışık. Hava durumuyla ruh halimin karışımına göre seçiyorum o gün ne sıkacağımı. Garip olduğunu söylemiştim:) Bence okumaya devam edin-çünkü birazdan anlatacağım detaylar sizin de işinize yarayabilir.

1-Jour d'Hermes : 
Kesinlikle şu sıralar 1 numaram! Ben anlatmayayım, Sevil'in sayfasındaki açıklamayı paylaşayım sizle..Güneş doğuyor ve hayat getiriyor… Parfüm gün ışığını ve uyanışı temsil eder. Gün ışığı ile tüm güzellikler gözler önüne serilir. Kadınların uyanışını ve kendini yeniden keşfetmesi. Notaları, beyaz çiçekler, yeşil limon, greyfurt ve gardenya, odunsu misk bulunmaktadır. 

2-Cartier Baiser Vole : 
Saf zambak kokusu deseler "ıghh çok sıradan" dersiniz ama öyle değil. Temiz ve çarpıcı..internette hoşuma giden bir tanım : Cartier Baiser Vole, ani bir kaçamak gibi... Baiser Vole içeriğindeki çiçek kokularıyla içinizdeki yaramaz kızı harekete geçirecek.

3-Chanel Chance Eau Tendre :
Yokk bu klasik Chance değil..Tendre'si..Fresh'i de güzeldir ama bunun yeri ayrıdır benim için. Handanımın keşfi olup, yılların vazgeçilmişi olmuştur 

4- Fragonard Etoile :
Nice seyahatinden..parfüm fabrikası gezisinde (niye fabrika gezdik bilmiyorum, her yeri göreceğiz gazıyla olmuştu sanırım:P) risk alamamış gidip Dolce Gabbana'nın Light Blue'sunun çok benzerini almıştım ala ala:) Ama pek bir fresh, pek bir güzel olup-seçimimle gurur duymuşumdur

5-CK Contradiction :
Artık üretilmiyor olup, bulduğumu "bozulmuş mudur acaba" demeyip stokladığım, her kullandığımda canım arkadaşım Elif'in sabahın köründe saatlerce makyaj yaptığını hatırlatan, beni yıllar öncesine götüren, sürümden kalksa da anılarımdan kalkmayacak parfüm

6- Chloé See By :
Ya bir koku hem bu kadar hafif, hem de bu kadar kalıcı olur mu diyenlere bunu ispatlamak için yapılmıştır. Tamamen satıcının bana alışveriş modunun doruğunda olduğum bir anda çakması üzerine alınmış olup, sonrasında vazgeçilmezim olmuştur. Demek ki adamın bir bildiği varmış. Şişesi de ayrı bir güzel. Kapağı el bombasının fitili gibi. Kullanımı şöyle: Parfümü üzerinize sıkmak yerine üç-beş insanın olduğu bir topluluğun ortasına fitilini çekerek fırlatıyorusnuz. Böylece kimse sizi ve parfümüzünü unutmuyor:P

7- Michael Kors (Classic) :
Yurtdışında 40 dolar olup, biz de bilmem kaç liraya satılan yıkansanız bile üzerinizden çıkmayan yosunumsu ve freshimsi koku. Farklı birşey isteyenler özellikle bakmalı

8- Black Orchid (Tom Ford) :
Unisex, sert, kalıcı, son derece pahalı, ve niye aldığımı hatırlamadığım (şu an sevmiom) ama çok para verdiğim içinde kimselere veremediğim, kullanmasını seveceğim ruh haline gelmeyi sabırla beklediğim, bazılarının uğruna ölecek kadar sevdiği, ve bunun nasıl olduğuna anlam veremediğim koku

9- VS  Bombshell :
Sıradan meyveli VS kokusu..ne kalıcı ne de söylemeye değer başka bir özelliği var ama seviyorum:) ve her kullandığımda VS'in bence best'i olan Very Sexy for Her2'i anmadan edemediğim buralarda yok diye taaa Amerika'lardan getirtdiğim koku

10- Chanel Allure Sensuelle :
Numaralandırmayı unuttuğum ama yeri dolmayacak gece kokularının başında gelen, kalıcılığı sizi bile bunaltan, sıkarken miktarını iyi ayarlamanız gereken çok sevilesi, baharatlı koku..

Noa Perle'yle Boss Femme'imi ofisde bırakmışım o yüzden burada yoklar ama onları da söylemeden geçemedim. Severim ikisini de..özellikle Noa Perle, classic Noa'nın sıkıcı kokusunun aksine hem kalıcı hem de moderndir.

Amma yazmışım yahu. Yazarken kendim içinde bir liste oluşturmuşum yeni farkettim bir de çıkan bir ana fikir var : Çok para harcamışım koku işine..elimde hiç halmayana kadar yeni birşey almak yok:P  görüşmek üzere :)



No comments: