Monday, July 16, 2012

Mutluluğun Coğrafyası

Etrafta "Mutluluk Tanımı" yapan "Nasıl Mutlu Olunur?"u anlatan sayısız kitap var..ama "insanlar nerede daha mutlu"yu anlatan pek fazla kitap yok sanırım. Benim bildiğim tek kitap ise Eric Weiner'ın..enteresandır ki kitap geçen sene sevgili Deniz'den gelmişti ama tanışmamız, Altınova-AyaYorgi-Kefken plajlarında okunması bu aya kısmetmiş..Hem "mutlululuk" kavramını sorgulatan hem de değişik ülke ve kültürler hakkında kısa bilgiler veren çok hoş bir kitap-şiddetle tavsiye ediyorum. Kitapla ilgili detayı Google'dan öğrenebilirsiniz. Ben içinden bir-iki cümle paylaşayım istiyorum sadece :
"..Mutluluk oralarda bir yerde ve yapmamız gereken tek şey onu gidip oradan alabilecek iradeyi gösterebilmek, bunu hayatımızda ilk sıraya yerleştirebilme cesaretini (!)gösterebilmek.."
"..Hindulara göre herşey "maya"ydı; yani bir yanılsama. Eğer yaşamı bir satranç oyunu gibi algılamaya başlarsak ve o kadar ciddiye alırsak üzerimizden müthiş bir yük kalkmış olur..."
"..Gülümsemeyi bırakmamak. Mutsuz olsan bile gülümsemeye devam etmek..."
"..ama bu -dert etme- batıdakiyle aynı değildir. "Bırak ve yoluna devam et" anlamına gelen bir "dert etme"dir...
"..Kişisel mutluluk diye birşey yok, mutluluk yüzde yüz ilişkiseldir.Haklıydı. Mutluluğumuz bütünüyle ve sonuna kadar diğer insanlarla iç içe geçmişti: Ailemizle, arkadaşlarımızla ve pek de dikkat etmediğimiz evimizi, ofisimizi temizleyen kadınla. Mutluluk bir isim ya da fiil değildi. O bir bağlaç, bir bağ dokusuydu..."
..başlangıç
ve final..

3 comments:

Anonymous said...

YAZIM HATASI VAR:) (GÜLÜMSEMEMEYİ BIRAKMAMAK)

.. said...

düzelttim-teşekkürler;)

Anonymous said...

KONTROL ETTİM:))) ELİNE SAĞLIK.