Sunday, April 8, 2012

Tepedeki Ev / Kokuriko-Zaka Kara

Geçen cumartesi'den beri fıldır fıldır IFF kapsamındaki filmlere koşturdum ve bu Pazar İstanbul Film Festivali'nde jübilemi yaptım:( aslında festival daha bitmiyor ama ben yarından itibaren şehir dışında olacağımdan bu yıl benim festivalim bitti-zorunlu olarak. Rexx'de Miyazaki ile finali yaptım. Renkler, çizgiler, müzikler, konu, herşey ama herşeyin harika olduğu bir filmdi..Öyle ki film bitti kimse kalkmadı-kocaman bir alkış koptu sinemada-evet evet tıpkı tiyatro gibi! alkış bitti ama kimse kalkmadı yine yerinden..filmin yazıları bitip ekran karardığında kalktı herkes-yarın da karşıda oynuyor, vaktiniz varsa görün derim.
Bu filmin dışında bir filmi daha çok beğendik, o da Fransız yapımı 'Sevgililer (Les Bien-Aimes)'-o da yarın son kez gösterilecek bilginize (http://film.iksv.org/tr/film/304)
IKSV'nin sayfasından :
Dünyanın en ünlü anime stüdyosu, 1963’ün Yokohama’sında geçen “yaşamdan bir kesit”, günlük hayattan bir hikâyeyle karşımızda. 1980 tarihli bir shojo manga’ya dayanan hikâye bizzat yönetmenin babası Hayao Miyazaki tarafından filme uyarlanmış. İlk gençlik dönemi aşkını anlatan dram, beş kişilik bir ailenin en büyük çocuğu olan Umi’nin hayatına odaklanıyor. Kore Savaşı sırasında kaybolan babasının döneceği ümidiyle Umi, her gün deniz kenarındaki evlerinden bir çift flama sallamaktadır. Bu esnada kendini bir de okulda bir öğrenci hareketinin içinde bulacaktır. Bu süreç içinde Jun’a âşık olur, fakat zaman içinde ikilinin arasında kan bağı olma ihtimali ortaya çıkacaktır.

No comments: