Saturday, December 17, 2011

Anan Yahşi,Baban Yahşi...


Küçükken de acaip bir çocuktum..müsamere ve bilimum okul gösterilerinde en zor rol ve görevler hep bana verilirdi-buna uppuzun monologlarda dahil..geçenlerde internette takılırken ilkokul 2'deki monologumu gördüm"Anan Yahşi,Baban Yahşi"-ayy bir fena oldum, bir duygusallaştım sormayın-büyümüşüz, hem de çok:( sonra fotoları karıştırdım ve monologu icra ederken çekilmiş bir fotomu buldum. Deli rolünü oynayan bir çocuk için uygun bir kıyafet olmamış ama mimiklerim 'mükemmel'e yakın bence;) drama kursuna giden biri olarak bu yorumu yapabilirim sanırım;)
(ehehehe o zamanlarda açık ayakkabıyı çorapla giyme modası vardı herhalde;))

Anan Yahşi, Baban Yahşi
Geçenlerde bizim akıl doktorunu ziyarete gittim. Bir ara:
-Sana bir fıkra anlatayım ! dedi . Delinin biri öbürüne sormuş:"Neden anafor var da babafor yok?"
Eve geldim . Aklımdan hep anaforla babafor ve babafingo ile anafingo !... Bir de delilik bulaşıcı hastalıklardan değildir derler . İnanmayın! İnsanın başına bir saçma musallat olmasın, bal gibi saçmalamaya başlıyor .
Zaten delirmek kolay , ama saçma bulmak zormuş . Hamdolsun , ben onun zorluğunu da çekmedim . Önce nelerin anası var da babası yok. Onu düşünmeye başladım :
Anadolu var babadolu yok-Anafarta var babafarta yok-Anamur var babamur yok-Anneanne var babababa yok-Anavatan var babavatan yok-Anadili var babadili yok-Anasütü var babasütü yok-Haydi , buna elbette olmaz diyeceksiniz . Ana caddeye ne buyrulur?... Ana cadde var da baba cadde yok!...Yalnız o değil, ana hat var baba hat yok . Anayasa var babayasa yok. Ana kuzusu deriz de baba kuzusu demeyiz . Anam ağladı deriz de babam ağladı demeyiz . Bir şeye şaştığımız zaman vay anasını deriz de nedense vay babasını demek aklımızdan bile geçmez . Meğer dünya analar dünyasıymış . Bu ne saltanat?...
Faize yatırılan paraya bile anapara diyorlar. Keskin zekasıyla göze çarpa kimselere de anasının gözü derler . Fakat kimse babasının gözü demez!!!
Anasından doğduğuna pişman , anasından emdiği süt burnundan gelmiş …. Görüyor musunuz hep ana hep ana!!... Evlenecek kimselere bile öğüt şöyle:Anasına bak kızını al ,kenarına bak bezini al!
El oğlu ne acayip?!.. Bir güzel yemek görünce vay anam vay biye feryadı basar. Fakat , ancak hayret ettiği zamanlarda vay babam vay der!!..
Babalar çocuk doğurmadığı için anadan doğma deyimi yanında bir de babadan doğma deyimi bulunmayışını haydi hoş görelim . Donanmada ana gemi bulunup da baba gemi bulunmayışına ne dersiniz . Bizim emekli Yavuz’a baba gemi lakabı yakışmaz mıydı?
Zaten haksızlık bu kadarla bitmiyor. Masallarda bile dev anası var, fakat dev babası yoktur. Hıristiyanların bile Meryem anası var , fakat Meryem babası yok.
Düşündükçe insan çileden çıkıyor : Anason var babason yok, Ananas var babanas yok . Analiz var babaliz yok. Anatomi var babatomi yok . Anahtar var babahtar yok . Anarşi var babarşi yok . Ee..h!.. Bu doktor bana zorla keçileri kaçırtacak! Kimin anası var babası yok onunla mı uğraşacağım? Aklımdan anaları atmaya çalıştım . Gelgelelim bu kez de babalar hücuma geçti . Babaeski var anaeski yok. Babacan var anacan yok . Babayiğit var anayiğit yok. Baba inciri var ana inciri yok . Vapur iskelelerinin bile babası var anansı yok!..
Bunlar aklıma geldikçe ferahladım . Analardan öç alıyordum .Artık analara karşı epeyce bir zafer kazanmıştım . Topuna birden .Oldukça kuvvetli bir kriz geçirmiştim. Doktoru çağırmışlar. Vay babam vay, vay babam vay . Bu doktor babasının hayrına gelmez !.. Vay dokuz babalı herif vay . Ev derseniz ana baba günü . Yahu ne üstüme varıyorsunuz . Ben de ana baba evladıyım . Ah rahmetli babaannem olsa şimdi beni kucağına alır, masal anlatırdı . Doktor durumu sordu:Hiç!.. dedim. Ana baba sorunu . -Ne olmuş ana babaya?..
Kiminin anası var babası yok; kiminin de babası var anası yok .Doktor çok tuhaf bir adam Acılarımı anlamamış gibi güldü:Aldırma dedi. Anasız babasız değilsin . Uzatmayalım bütün ev halkı doktorla ağız birliği edip ; Rahatsızsın biraz dinlenmen lazım !
Diye tutturdular. Önce kabul etmedim . Gitmem ben deli değilim tımarhaneye gitmem! Diye bar bar bağırdım . Ama çok yalvardılar . Anan yahşi , baban yahşi diye zorla kandırdılar .Geldik işte!...

No comments: