Tuesday, July 8, 2014

Dali & Figueres-I

Figueras, Barcelona'ya yaklaşık 2 saat uzaklıkta bir küçük kasaba..bu küçük kasabaya niye mi gidiyoruz? Dahi Dali’nin kendi kurduğu müzesini gezebilmek, onu biraz daha anlayabilmek için.
Kasabada müzeyi hemen tanıyabilirsiniz, üzerinde dev yumurtaların, duvarlarına ekmeğe benzer şeylerin yapışık olduğu bina diğerlerinden kolayca ayrılıyor.
Biletlerimizi alıyor ve baya bir sıra bekledikten sonra içeri giriyoruz. 
Binanın girişinde, kendi tasarımı Cadillac’ın üzerine yerleştirilmiş bir bereket tanrıçası sembolü ve hemen üstünde de eşi Gala’ya ait teknenin oturtulduğu heykeli içeren avlu bulunuyor. Herkes arabayı ve üzerindekileri çekerken ben akıl edip, arabanın kırık camından elimi içeri sokup rastgele basıyorum deklanşöre ve taatatammm süpriz! Dali ve karısının maketleri içerde..bu yaptığım hareketle kendimle gurur duyuyor ve müzeyi daha bir keşfetme duygusuyla gezmeye başlıyorum
Müzenin her yerinde ama her yerinde Dali'nin adeta taptığı karısı Gala’ya ait izler var. Hatta resimlerinde de ya saklanmış bir Gala ya da ondan esinlenerek yapılmış bir işaret buluyorsunuz..müzeyi şaşkınlıkla gezerken bir tablonun önünde “Dali’nin en çok sevdiği şarkı neymiş?” diye eşine bir soru soran birini görünce ister istemez dikkat kesiliyorum. Türk olmaları da ilgimi çekiyor. Bayan “bilmiyorum canım-neymiş?”diyor ve adam “bu Gala taşlı Gala gözleri yaşlı galaa”diyince ben dağılıyorum bir kez daha-Türk’ün muhteşem zekası karşısında:P 
Dali, müzede düşsel bir dünya kurmuş. Durumu kelimelerle anlatamam-mutlaka görülmeli ve rehber eşliğinde eserler hakkında detay bilgi alınarak gezilmeli..Delilikle dehalık sınırının arasıdaki o çizgiyi sonuna kadar hissediyor ve aslında ıq!nuzun ne kadar düşük, hayal gücü ve vizyonunuzn ne kadar sığ olduğunu hissediyorsunuz ve tabi bu dehanın karşısında saygıyla yerlere kadar eğiliyorusunuz.
Ben gaza gelip müzenin shop’undan Dali’secret diye bir dvd bile alıyorum. İçlerinde trik olan resimlerinin bulunduğu magnetleri de toplamayı ihmal etmiyorum;) Ama bu işi ara sokaklardaki hediyelik eşyacılarda yapmanız tavsiye olunur. Aaa bir de müzeden çıkmadan ayrı bir bilet ile gezilen Dali Mücevherleri Müzesine mutlaka zaman ayırmayı unutmayın.
 Biz buradan Marsilya’ya geçeceğimiz için yol üstünde bulunan Girona adlı, herkesin gitmemizi tavsiye ettiği kasabaya uğrayamıyoruz ama müzeyi doya doya gezince ne kadar doğru karar verdiğimizi anlıyoruz. Barcelona’ya giderseniz mutlaka ama mutlaka sabahın erken sattlerinde buraya gelip yarım gün müze, yarım gün de Figueras sokaklarında yayılmaca yapmanızı şiddetle öneriyorum.
yaklaştık..heyecan dorukta 
Doğurganlık temsili bina
Ana giriş sizi selamlıyor!
Fotoya dikkat!
Lincoln mu? Yoksa Gala mı?
Dali 'nin karısı için tasarladığı mücevherler
Bu favoriimdi! tepeden bakınca Komposizyon anlaşılıyor
Aşağıda!



No comments: