Tuesday, July 1, 2014

ben de tavsiye veriyorum ya..

Yahu resmen gezi bloguna dönüştürdüm burayı..hemen bir ara verip normal bişiler koyayım. Efendim biliyorsunuz artık ev hanımlığında da iddialıyım:P Bazı şeyleri yeni öğrensem de mutfak ve ev işlerinde "Sıfır"olan birinin bu kadar zamanda bu kadar yol katetmesi bile mucize..valla ben demiom, diyenlerin yalancısıyım;)
Neyse efendim bugün sizle bir keşfimi paylaşacağım. Değişik lezzetler denemeye istekliyseniz bu tavsiye mi seveceksiniz. Salata da na ekşisi ve limon egemenliğinden sıkılınca yeni arayışlara girmiştim. O dönem "erik ekşili sos"u keşfettim! Tek kelimeyle efsane-nar ekşisini aramayacaksınız! Sonra geçenlerde risk alıp bir de "Koruk ekşisi" aldım. O da bildiğiniz olmamız yeşil üzüm tadı..ikisini de alın pişman olmayacaksınız, herkes salatalarınıza bayılacak! ama benim favorim hala Erik Ekşili Sos:)
Bir de salatalarınızın üzerine peynir ekleyenlerdenseniz parmesana göre daha lezzetli ve daha da ucuz bir önerim olacak. Keş Peyniri..Bu peynir Karadeniz ve civarına ait-ben her Bolu'dan geçisimde oradaki Köy Pazarlarından alırım. Aslında adı peynir ama kendisi peynir değil. Tam olarak kuru yoğurt. Evet yanlış duymadınız Keş, yoğurt kurutularak elde ediliyor. Taş gibi bişi olduğundan kolay rendeleniyor. En efsanevi lezzeti 'Keşli Cevizli Erişte' bunu bilahare anlatırım. Asıl demek istediğim bu değil:) Efendim bu peyniri alın, elma büyüklüğündeki parçalara ayırın ve sonra mutfak robotunda çörek otu boyutuna getirip, pul biber tuzluğuna koyun. Sonra yaptığınız salatanın üzerine tuz yerine üstü silme (kar yağmış gibi)bu peynirden dökün. Varsa biraz çörek otu ve keten tohumu da ekleyin. Salatanızın lezzetine siz bile inanamayacaksınız;)
Hadi kalın sevgiyle..


2 comments:

Ödül Melek said...

Sen olmuşsun vallahi :) şimdi daha da çok inandım. Sıra geldi test etmeye o zaman...

.. said...

Hacım her zaman bekleriz :*