Tuesday, May 1, 2012

Van Gogh-2

Serginin diğer ilginç yanı, resimlerle beraber VanGogh'a ait sözlerinde duvarlara yansıtılmasıydı-onlar da en az resimler kadar harikaydı bence! Zaten sanatçıların sadece bir alanda değil, bir sürü alanda başarılı olabileceğine inanan biri olarak bunları da sizle paylaşmak istedim :

* Yıldızları ve göklerdeki sonsuzluğu farkedin. O zaman hayat neredeyse büyülü görünüyor
* Hayattaki amacım; yapabildiğim kadar çok resim ve çizim yapmak..Yaşamımın sonunda aşk ve naif bir pişmanlıkla geriye bakıyor olacağım.
* Başlangıç muhtemelen her şeyden daha zordur, ama dayanın, her şey sonunda iyi olacak.
* Bir gün ölüm bizi başka bir yıldıza götürecek.
* Keşke beni olduğum gibi kabul etseler
* 30 yıldır bu dünyanın üzerinden yürüyorum, ve bir şükran ifadesi olarak bir anı bırakmak istiyorum.
* Her zaman henüz yapamadığım birşeyi yapıyorum, nasıl yapıldığını öğrenmek için
* İçimde büyük bir ateş yanıyor, fakat kimse ateşin başında ısınmak için gelmiyor ve yanından geçenler sadece dumanı görüyor
* Genellikle ızdırabın derinliklerinde olsam da içimde hala sükunet, saf bir ahenk ve müzik var
* Sonunda alaycılık, şüphecilik ve riyakarlıktan bıkacak ve daha müzikal yaşamak isteyeceğiz
* Zaman zaman resim yapmaktan daha mutluluk verici bir şey olmadığını düşünüyorum
* Sadece tek bir Paris var, ve orada yaşamak ne kadar kötü ve zor olursa olsun, daha kötü ve zor olsa bile Fransız havası insanın aklını temizliyor ve iyi geliyor, çok iyi geliyor
* Bence işine bir fikir katmaya çalışmak, ressamın görevi
* İnsanın sağlığı için bahçede çalışması ve çiçeklerin büyüdüğünü görmesi çok gerekli
* Arıyorum, çabalıyorum, bunu tüm kalbimle yapıyorum
* Aynı zamanda hem kutuplarda hem de evatorda olamazsınız. Kendi yolunuzu seçmeniz gerekir, ben de bunu yapmayı umuyorum ve muhtemelen bu renk olacak
* Sarı ne kadar güzel! Güneşi temsil ediyor.
* Ayçiçeği bir anlamda benim sayılır.
* Eğer doğayı gerçkten seviyorsanız, her yerde güzellikler bulursunuz
* Birbirinin parlamasını sağlayan, birbirini tamamlayan çiftler oluşturan renkler var.
* Büyük şeyler, birçok küçük şeyi bir araya getirerek yapılır
* Hayatı bilmenin yolu birçok şeyi sevmektir
* Balıkçılar denizin tehlikeli, fırtınaların berbat olduğunu bilirler, ama bu tehlikeler onları kıyıda tutmaya yetmez
* Lambalar tutuşuyor ve yıldızlı gökyüzü hepsini örtüyor.
* İnsanlığın berbat tutkularını kırmızı ve yeşille ifade etmeye çalıştım
* Eğer içimdeki fırtına çok gürültü yaparsa, kendimi sakinleştirmek için bir kadeh fazla içiyorum
* Yakın arkadaşlar yaşamın gerçek hazinleridir. Bazen bizi kendimizden daha iyi tanırlar. Nazik bir dürüstlkle bize rehberlik eder ve bizi destekler, kahkahalarımızı ve gözyaşlarımızı paylaşırlar. Varlıkları bize hiçbir zaman yalnız olmadığımızı hatırlatır
* Ah! Portreler, modelin düşüncelerini, ruhunu yakalayan portreler, galiba bu konuda çalışmalıyım!
* İnsanın iyi çalışmak için: iyi yemesi, iyi barınması, zaman zaman eğlenmesi, piposunu ve kahvesini huzur içinde içmesi gerekir
* İnsan gerçekten yaşamak istiyorsa çalışmalı ve cesaret göstermeli
* Duygularım zaman zaman o kadar güçlü ki, farkında bile olmadan çalışıyorum. Fırça darbeleri konuşmak gibi geliyor.
* Bu aralar kendimle çok meşgul olduğum için kendi portremi yazarak yapmayı denemek istiyorum.
* Sözcüklerin hiçbir şey ifade etmediğini düşünen birçok kişi, özellikle birçok yoldaşımız var. Tam tersine, bir şeyi söylemek en az resmetmek kadar zor ve ilginç değil mi?
* Şiir her yerde bizi sarıyor, fakat onu kağıda dökmek ona bakmak kadar kolay değil
* Kalbimi ve ruhumu işime kattım, bunu yaparken de aklımı kaybettim
* İnsan her zaman bizi neyin engellediğini, kısıtladığını, neredeyse gömdüğünü söyleyemez; ama engelleri, kapıları ve duvarları hisseder
* Acı çeken bir yaratık olarak benden daha büyük bir şey – tüm hayatım olan bir şey - yaratma gücü olmadan yapamam
* İnsanlar genellikle hiçbirşey yapamıyor, ne tür bir kafes olduğunu bilmediğim berbat mı berbat bir kafeste hapsolmuş yaşıyorlar
* Her şeye rağmen yeniden ayağa kalkacağım; cesaretsizliğimden dolayı bıraktığım kalemimi alacağım ve çizmeye devam edeceğim
* Doğanın bu kadar güzel olduğunu anlarda korkutucu bir aydınlanma anı yaşıyorum. Kendimden emin olamıyorum ve resimler düşler gibi görünüyor.
* Bazen bütün bir gün kimseyle konuşmadığım oluyor
* Şu anda her şey benim için çok kötü gidiyor gibi görünüyor, uzun zamndır böyleydi, ve gelecekte de böyle olabilir.
* Fakat her şey bu kadar kötüyken daha iyiye de gidebilir. Buna güvenmiyorum, bu hiçbir zaman olmayabilir de
* Belirli bir sükunet hissediyorum. Tehlikenin ortasında güvenlik var. Eğer herhangi bir şeyi deneyecek cesaretimiz olmasa nasıl olurdu?
* Hiçbir şeyi net olarak bilmiyorum, ama yıldızlara bakmak düş kurmamı sağlıyor.
* Dine çok büyük bir ihtiyaç hissettiğimde, dışarı çıkıp yıldızları resmediyorum
* Kendime soruyorum, neden gökyüzündeki parlak noktalar Fransa haritası üzerindeki siyah noktalar kadar ulaşılabilir değil?
* Sadece düştüğümde yeniden ayağa kalkarım.
* Yıldızları ve göklerdeki sonsuzluğu fark edin. O zaman hayat neredeyse büyülü görünüyor.
* Resimlerimin satmadığı gerçeğini değiştiremem. Ama insanların resimlerimin, üzerinde kullanılan boyanın ederinden daha değerli olduğunu anlayacağı günler gelecek
* Sıkıntıdan öleceğime tutkudan ölmeyi tercih ederim
* Selviler her zaman düşüncelerimi meşgul ediyor
* Sevgisiz yaşamayacağım
* Bence insanları sevmekten daha sanatsal bir şey yok
* Aşk ölümsüzdür; sureti değişebilir ama özü değişmez

No comments: