Saturday, May 5, 2012

Paris Notlar I - Yiyelim İçelim

Paris öncesi internet'ten 'Paris'te ne yapılır?' 'ne görülmeli?''ne yenilmeli?''top ten tihings to do in Paris?'ve daha aklıma şimdi gelmeyen bin tane arama yaptım ama nafile-hep aynı şeyler hep aynı şeyler:( Neyse Allah'tan kuzen ve Vassilis orada yaşıyor da bana farklı pencereler açtılar:) Ben de bu ilk postta alternatif restoranlardan bahsetmeye çalışacağım. Hemen sonra cafeler olacak. Diğer postlar "alışveriş noktaları", "Paris klasikleri" olacak..yani öyle olmasını hedefliyorum:)
Şehirde en çok göreceğiniz şeylerden biri kruvasan-her yerde hamur işleri, çikolatalar, tatlılar..off akıllara zarar bir geziydi-neyse aldığım kalori kütlelerini çılgınca yaptığım şehir yürüyüşünde vererek nötürledim neyseki. tabii sadece "une baget/croissant s'il vous plaît" diyerek fransızca isteyebildiğim baget ve kruvasan'ın da faydası olmuş olabilir:D
evet evet, üniversitede alıp, hiç kullanmadığım 4 kurluk fransızcam, bilinçaltından yüzeye zıpladı-şakımasam bile gayet derdimi anlatacak kadar konuştum. Hele bir akşam yemekte Vassilis'in ingilizceden fransızcaya geçip bir konuyu öyle anlatması, benim de anlamam gezinin bombası oldu! :)
Neyse Vassilis dedik, o zaman ilk önce onunla akşam yemeği için gittiğimiz yerden başlayayım :
Les Chardenoux Des Près
Önce nasıl gidilir'den başlayayım..Metro en kolay seçim. Nereden binerseniz binin Saint German Des Prés durağında inin. Çıkınca yolun karşısına geçin. İlk ara yola girin tatataaammm-buldunuz:) Tamamen Paris'e has Fransız mutfağı örneklerini burada tadabilirsiniz..Fiyatları denklerine göre daha mantıklı, daha uygun:)
Kaz ciğeri ve mermelat, tadılası güzel bir başlangıç
yukarıdaki muhteşem yemek tam oalrak parmağımla işaret ettiğim yemek:) Saint Jacques..
Bu yemeğin adını hatırlayamadım ama bu da lezzetliydi
Karamelli ekler:) Tek kelimeyle 10 numara!
Bildiğimiz profitrol ama bilmediğimiz olağanüstü lezzetiyle ve sunumuyla!!

Evet muhteşem lezzetler var ama Fransızlar zayıf bir halk-niye mi? Çünkü yemek porsiyonları minicik ve çok yürüyorlar! Ne kadar doğru yorumum bilemiyorum ama etrafta gözlemlediğim en farkedilir şey bunlardı! Zira kimselerde Mösyö Dukan'ın Diyet Kitabı'nı göremedim :P
Bu arada Champs-Elysées'de Pizza Pino'da fiyatları uygun lezzetli ve doyurucu yemekler yiyebileceğiniz bir diğer yer. İçecek olarak kadeh şarap tercihiniz olsa iyi olur. Zira rose 3€, cola ise 5 ya da 6€ idi :)
pizzanın üzerine dökülmesi için gelen yağı (ekmek seperinin hemen yanındaki şişe) tabağa döküp, ekmek bandıra bandıra yiyerek kendimizi 2 dakikada belli ettik:)
L'entrecote
Evet Kanyon'da açılan restorandan bahsedeceğim. Standart olarak herkese salata, patates ve özel soslu antrikot'un geldiği o meşhur restoran. Burası da St.German des pres'de..fiyatlar fena değil ama aynı Etiler-Nusret gibi saatlerce sıra beklemeniz mümkün! Bunu bilerek gitmenizde fayda var.


No comments: