Sunday, March 4, 2012

Konya - I

Farkettiysenz  sağlam bir kış geçiriyoruz  bu yıl..acaba Mayalar 2012 'de ''kış acaip olacak-adeta kış kıyamet' dedi de biz mi yanlış yorumladık-'kıyamet kopacak' diye:) Zira bu soğuklar benim gibi sıcağı seven kedigiller için kıyametten beter-resmen 'kış kışt' demek istiyorum! daraldım vallaha yiter ya yiter!
Geçen hafta  bu vakitler Konya'daydım-Allah'ım orası bile daha normaldi-ne ya dünden beri sokağa çıkamıyorum soğuktan..Mümkünse soğuk olacaksa kuru soğuk olsun bu nem, soğukla beraber hiç çekilmiyor doğrusu..
Evet geçen Pazar ve Pazartesi Konya'daydım. Pazar bir miktar Konya'yı gezme şansım oldu. Yer Konya olunca Mevlana'sız bir gezi olmazdı tabiki..otelim Karatay bölgesinde olduğundan arkadaşlar beni almaya gelene kadar çevreyi turladım. Hz.Mevlana'nın türbesi dahil, bir çok müze ve Şems-i Tebrizi'nde türbesi yürüme mesafesinde bir çember içinde..isteyenler aynı Avrupa'daki uygulamadaki gibi bisiklet duraklarında bisiklet alıp, sonra başka bir noktada bırakıyorlar. Konya Belediyesi dümdüz olan arazisini fırsata çevirmiş ve bu uygulamaya başlatmış. Sanırım TR'de daha ilk bu uygulama..yerlerde hala kar olduğundan ve 11 puntluk botlarımdan sebep çok istememe rağmen bu uygulamadan yararlanamadım. Başka bahara inşallah.
2 günlük gezide tüm yöresel tatları deneyerek yeni bir başarıya imza attım! Vedat Milor bile bu denediklerimi 1 ayda deneyebilir! Ziyadesiylede 1 kilomuda alıp öyle döndüm İstanbul'a! Serenad, Cemil Usta ve Havzan'da Etli ekmek (bildiğiniz lahmacun hamuruna kıymalı pide), Mithat'da Tirit+Zerde (Tirit, iskendere benzeyen bir kebap-Zerde ise bomba! bildiğiniz sulu tarçınlı muhallebimsi bir lezzet-bildiğimiz zerde gibi sarı değil yani), Meram'da hoşmerim (bu da bildiğimizden değil, bildiğiniz un helvası:)), ve adını hatırlayamadığım şehri tepeden gören bir yerde de aşağıda fotolarını göreceğiniz başta bamya çorbası olmak üzere diğer yerel lezzetleri denedim:D Ayy sayarken bile çok geldi-nereme yediysem bu kadar çok şeyi?!
Yalnız Konya'ya giderseniz şiddetle Hilton Inn'de kalmanızı tavsiye ederim. Karatay bölgesinde-her türlü tarihi ve turistik mekana, Konya Kültür Merkezi'ne yürüme mesafesinde, süper konforlu bunun yanısıra inanılmaz yardımcı+güleryüzlü bir personeli var. Fiyatları da çok uygun. Lafı fazla uzatmayıp sizi bir demet Konya buketiye başbaşa bırakayım;)
Çok foto olduğundan, geziyle ilgili 2 tane daha bölüm olacak. Hepsinde fotoları tıklayarak gerçek boyutuna ulaşabilirsiniz;)
Arkadaki yer, Hz.Mevlana'nın Türbesi
Konya Valiliği Önü
Hediyelik eşyaların satıldığı yer
Selsebil, hikayesi süper!
Türbenin içi
Restore edilen eski bir sokak
Meram'da donmuş bir nehir;)
Meşhur Meram Bağları ve güleryüzlü evsahibemiz ;)

No comments: