Tuesday, March 20, 2012

İlahi Komedya / Divina Commedia

uzun zamandır kitap tavsiye etmemem sanılmasın ki kitap okumuyorum :) Aksine çılgın gibi okuyorum yine..Mevlana derken, birden popüler romanlara geçtim sonrasında taaa 2002'de alıp okumadığım 'İlahi Komedya'ya uzandı elim kitaplıkta..Ve inanamadım niye bunca yıl okumadığıma!! İyi ki Dali'nin sergisine gidip Cehennem'in 4'lüğünden, Beatrice'in betimlemelerinden etkilenmişim! Bunca yıl şiirden niye nefret ettiğimi de anlamış değilim? Herhalde o zayıf-duygusal hallerim hortlamasın diye-kimbilir? Dünya şiirinin baş yapıtı! ünvanını sonuna kadar hakkediyor! Anlayamamaktan ve tadını çıkaramamaktan korktuğumdan ilk kez bir kitabı yavaş yavaş okuyorum..Her gece 3 'kanto'yu geçmemeye özen gösteriyorum (kanto=kitaptaki bölümler).
en bombası da kitabı okurken içinden ennn ama ennnn çok sevdiğim grup Cranberries'in 05.11.2012'de CNR Expo'daki konser biletinin çıkmasıydı!! Birden 10 sene geriye gittim! woowww..ne komik birsürü şey aynı-oysa 10 sene önemli bir süre insan hayatında...ay neyse bunlar hep bahar effect:)
Konumuza geri dönelim-Alternatif olarak elimde 2 kitap daha var : 'Zeitgeist Ne Anlatıyor?' ile Franz Babinger'in 'Fatih Sultan Mehmet ve Zamanı'nı okuyorum. Biraz ansiklopedi gibi ama o da sardı..Ona da bakabilrisiniz hazır 1453 filmiyle Fatih kasırgası eserken;)

No comments: