Thursday, December 13, 2012

reklam şart! sadelik hiçbirşey görsellik herşey!

hamaratım:)
Geçen hafta canım arkadaşlarım Ülfet ve tülin'den yeni blog adresleri öğrendim. Bunlardan bir tanesi 'Hünerli Bayanlar'dı..Bildiğiniz Yaşam ve Mutfak blogu..yapılan yemeklere, yemeklerin sunumuna bayıldım ve anladım ki SUNUM/REKLAM herşeyde olduğu gibi yemek masasında da şart (biraz geç oldu ama mutfak'a da girmeye yeni başladığım düşünülürse çok da geç olmamış olabilir:P)! hemen ilk fırsatta ben de özenli bir akşam yemeği hazırlayayım dedim ve cumartesi akşamı yaptım:) Tarifler acaip kolay ve lezzetliydi, basitliklerini sunumları kapattı vallaha-deneyin mutlaka;)
Detay tariflere önce tatlıdan başlayalım :Kivili Muhallebi
Her kase için 2 tane kakaolu piknik bisküvi
Damla sakızlı muhallebi kaseye boşaltılır
muhallebi soğuduktan sonra blendırda marmelat haline
getirilen kiviler kaselerin üzerine dökülür. Afiyetle yenir:)
Renkli Patatesler : Patatesler haşlanır. Yoğurt yardımıyla hamur haline getirilir. Hazırlanan hamur 3 kısma ayrılır. Bir kısım ince toz kırmızı biber, bir kısmı maydonoz kalan kısım ise çörekotu/susam yardımıyla top top yapılır. Afiyetle yenir:)
Bildiğiniz zyağlı sarma-eciş bücüşlükleri yoğurt ve baharatla kamufle edilir.
Havalı havalı yenir:D
Kuskuslu Mercimek Salatası : Kuskus ve mercimek haşlanır.
Süzme yoğurt ve keten tohumuyla karıştırılıp servis edilir. Afiyet olsun:)
Bildiğiniz Peynir Tabağı:)
İşte bu da yeni spesyelim : Soya soslu tavuklu mantar..Tarifi:
Tavuk, kuru domates(kolay doğrayabilmek için 5dk.sıcak suda tutun) ve çarliston biber kare kare doğranır. Soya sosu ve bol baharatla (ne istiyorsanız/seviyorsanız ekleyin) kısık ateşte kavrulur. Kavrulma işlemi sırasında mantarları (büyük olması tercih nedeni) güzelce yıkayıp-saplarından ayırarak fırına verilir. İçlerine çok az tereyağı sürülür. Pişmenin 10.dk.sında mantarların üzerine hazırladığımız tavuk+domates kurusu+çarliston eklenir. 5dk. daha fırında pişirilip, sıcak sıcak servis yapılır. Afiyet olsun yinee:)
 

No comments: