Tuesday, December 16, 2014

Havuçlu Kek

Geçen yıl internette "starbucks havuçlu kek" tariflerini denerken bir tanesini acaip beğenmiştim. Gerçekten tam da Starbucks'ın keki gibi bol malzemeli ve ıslak oluyordu. Geçenlerde aynı tarifi yapayım diye nete girdim ki "amanın o arkadaş blogunu kapatmış!" tarifi bir yerlere not etmedim diye çok üzüldüm-ama dövünmemde fayda etmedi. Taa ki geçen haftaya kadar. Meğer sevgili arkadaşım Ayfer'e hem yaptığım kekden hem de tarifden vermişim:) Tabi hemen istedim tarifi..Bu kez kaybetmeyeyim diye de sizle de paylaşıyorum. Afiyet olsun.
O zmaan ben de starbucks havuçlu kekimin tarifini vermek istiyorum:) Hadi bakalım afiyet olsun

STARBUCKS HAVUÇLU KEK
Malzemesi:
4 yumurta
3 su bardağı havuç
1,5 su bardağı şeker
1,5 su bardağı sıvıyağ
1,5 su bardağı iri dövülmüş ceviz
1 tatlı kaşığı tarçın
1 kabartma tozu
1 vanilya
2 bardak un

Yapılışı:
Havuçları rendenin ince tarafıyla rendeleyin, suyunu iyice süzün.
Yumurta ve şekeri mikserle çırpın.
Sıvıyağı ekleyip çırpmaya devam edin.
Rendelenip suyu süzülmüş havucu, unu, tarçını kabartma tozunu ve vanilyayı ilave edip biraz daha çırpın.
Ceviz içini ilave edip karıştırın.
Yağlanmış kalıba boşaltıp, 180 ısılı fırında pişirin.

Bildiğiniz gibi starbucks havuçlu keki yumuşacık ve nemli gibi oluyor.Bu tarifle aynı lezzeti yakalayabileceğinizden emin olabilirsiniz.

No comments: