Tuesday, June 21, 2011

İKO L♥ ve

Bisiklet kullanmayı öğrenmeyle beraber bir sürü yeni şeyde keşfettim, keşfediyorum! Bunlardan biri de İKO yani İnciraltı Kent Ormanı. Bisiklet işini ilerletince önce bizim cadde sonra Kordon kesmez oldu. Neyse akıllı kardeşim, "ya biz niye hep Levent Marina'dan dönüyoruz? İKO'ya gitsek ya.."demesiyle ben de keşfetmiş oldum Cennet Köşesi'ni!
Nasıl özgür, nasıl huzurlu, mutlu hissettiren bir yer anlatamam!
Yani geçen yıldan beri İzmir'deyim, daha yeni öğreniyorum, gerçekten büyük kayıp:( Gerçi her akşam soluğu bisikletimle orada alıyorum ama yine de doyamıyorum, doyabileceğimi de sanmıyorum İKO'ya.
O kadar geniş bir alana yayılmış ki İKO, haftasonunda gelen yüzlerce insanı bile kamufle edip gürültü ile kalabalık duygusunun üzerini yeşil bir örtü, alabildiğince mavi bir gökyüzü ve etrafı saran mavi-yeşil bir deniz ile saklamayı başarıyor. Parseller arasından bisikletle son hız geçerken, rüzgarı hissetmek! nasıl tarifsiz-kelimeler kifayetsiz..Sanki E.T.'deki son sahne gibi..daha hızlanırsam gökyüzüne ulaşacak gibiyim! Yani boşuna söylemiyorum, her daim özgür, mutlu ve huzurlu hissettiriyor diye..yolunuz düşerse İKO'yu gezin; Barış Manço köprüsünden Crown Plaza tarafına doğru yürüyün, Filamingo ile Sumru'ların fotoğraflarnı çekin, 9 Eylül Üni.-GSF'nin yaptığı heykellerin doğayla ne kadar kaynaştığına, doğa-sanat uyumuna bakıp-şaşırın, deniz kıyısındaki tahta masalarda oturup-yanınızda getirdiğiniz gevrek-termos çay ikilisinin sonsuz tadına varın, baktınız içindeki çoşku durmuyor-iki koşun, bol oksijeni içinize çekip varoluşun tadını çıkarın!
Sahilden Barış Manço Körüsü'ne giden yol..
..Barış Manço Köprüsü-sağdaki bisikletli ben'im;)  
İKO Sahil'de "gün batımı"..  ♥Romantik♥ haa?  ;)

Köşeyi dönmenizle ağaçların arasından heybetli mi heybetli, adeta ben "Güç'ün kendisiyim!" diye haykıran "Akıl & Asalet'in Keykeli" (ismi bu mu bilmiyorum, ama benim koyduğum ad bu O'na) yolunuzu kesiyor! Karşısında dakikalarca durup, aval aval bakmadan geçtiğim bir an olmadı! Ama çoğu kişiye bu etkiyi yaptığını anlamak için çok akıllı ya da iyi bir gözlemci olmanıza gerek yok-gözlerdeki hayranlık dolu bakışlar adeta gözünüze gözünüze giriyor!
 Aşağıdaki kareden itibaren çekimler, İKO'nun facebook sayfasından.. 
Bu da benim "uçuş pist'im" bahsettiğim gibi var ama değil mi?
Bu da "küçük Kızıl Gerdan". İKO'daki yüzlerce kuştan sadece biri!

No comments: